Blogger Layouts

Friday, February 4, 2011

Mesir oh Mesir

Masuk hari ini baru rasa lega sket dengar khabar adik aku di Alex. Everything is going to be ok. Menurut kata adik aku, kedai kat ALex da start buka.. Suasana mcm biasa, Curfe tak teruk, bleh sampai kol 5ptg. ALhamdullilah for that. However, Insyallah dia akan stat kuar dr Mesir jam 2 ptg waktu mesir.. waktu mesia.. (aku rasa tgh pg besok kot). Cuma kat Cairo masih teruk. Haiya.. Perang saudara hendak bermula... Orang ketiga nak masuk campur.

Dulu.... aku tak pernah nak ambik port pasal perkara macam ini. Tapi semenjak adik aku blajar kat sana.. ditambah pula.. aku ambil klas Talaqi. wat aku peka sket. HUHuhhuhu.. Sayang kalau terjadinya perang saudara... da ala sesama Islam.. dan paling aku tak suka.. BILA... si ISRAEL.. masuk ambik port.. dengar crita, dioranglah akan provide senjata nanti.. aaaaaaaaaaaahhhhhhhhh bengong!!!!!! cepatlah si hosni ni turun.. cukup2lah kekayaan yang kamu dapat itu. Kasihanilah rakyat mu .. sampai makan pon x cukup. Hailo.

Teringat ustaz Hata, waktu aku talaqi menengah, kata, bumi anbiya nie.. bleh melahirkan dua jenis manusia.. sama ada manusia yang akan mengikut jejak warisan para anbiya, mahupon manusia akan jejak warisan firaun.. huhuhu.. teringin aku nak ke sana... dan berguru kat sana.
Tapi takpalah, adik aku dapat gi.. aku nak soh dia berguru dgn imam kat sana, pastu bleh aku blaja dr dia..hehhehe..

No comments:

Post a Comment