Blogger Layouts

Sunday, June 5, 2011

Silaturrahmi


Silaturahmi (indonesian)/ Silaturrahim(Malaysian) adalah suatu yang amat- amat dituntut. Kata nenek dan arwah atok.. silaturrahim hendaklah dijaga.. Atas sebab itulah, aku beserta kedua orang tuaku mengunjungi keluarga kami di Indonesia. Surprising kan!! hehehe.. masa aku kat kaunter imigresen pon.. diorang tak caya.. tapi nak wat camner.. Famili ibuku masih ramai di sana. Since aku ini anak pompuan sulung, pastu arwah atok anak lelaki sulong.. jadi wakilkanlah keluarga dari malaysia mengunjungi majlis resepsi saudara ku di sana.

Saudaraku yang bernama Yeni Laskmi Putri telah selamat diijabkabulkan pada tanggal 23 Mei 2011 di rumahnya di Cijantung, Jakarta Timur. Majlis resepsinya pula diadakan pada tanggal 28 Mei (sabtu) di Gedung Balai Komando Kopassus, Cijantung, Jakarta Timur. Majlis diadakan menurut adat Sunda (her husband side). Gambar disebelah adalah grand entrance sebelum majlis bermula. Aku sangatlah teruja.. Different culture..




Kalau di Malaysia, majlis makan ada kerusi meja.. Di sana, seperti menghadiri majlis Koktail.. tetamu berdiri.. Walaupon begitu, terdapat sudut khas VIP.. kire.. mcm kat mesia.. ada kerusi meja.. aku dan parents diminta duduk di kawasan VIp.. tetamu khas dari Malaysia... cewahh.. Feel honoured. Thanx ya! nampak meriahkan.. hehehe.. tapi.. aku gi jejalan .. takder menepek kat meja VIP.. mau rasa suasana di sana.. ;)


Gamba sebelah adalah pelamin. Kerusi di tengah adalah untuk pengantin bersanding. Disebelah kanan untuk parents pengantin lelaki, manakala di sebelah kiri parents pengantin perempuan. Semua pakai Fresh flowers.. perghh..











Searian aku disana.. dan alhamdullilah.. saudaraku di bandung dan jakarta.. kebanyakkannya.. datang.. jumpala aku famili besar di sana. bersyukurku..

P/s nanti aku sam bung entri lain..

2 comments:

  1. Wahhhh..ibu fati ke Indonesia..enggak mau temuin gue di sana *merepek...

    Wahhhh sonok tgk calture org ek kak.fati..cm hebat family ni ek..meriah...

    ReplyDelete
  2. aku nggak ngerti sih apa yg kamu bicarakan.. but anyway, mmg best... walopon nama jawa.. tapi budaya berbeza.. ;)

    ReplyDelete